Реклама в Інтернеті - добре. Але WEB + зовнішня реклама - значно краще

Реклама в Інтернеті - добре. Але WEB + зовнішня реклама - значно краще
Реклама в Інтернеті - сучасний і дуже дієвий спосіб просування товарів і послуг. Пошукова оптимізація і платне розміщення інформації в результатах видачі пошукових систем, контекстно-медійна мережа та SMM - це величезне поле для діяльності з багатомільйонною аудиторією. Це потужні інструменти маркетолога, без яких сьогодні важко уявити собі присутність на ринку. Але чи означає це, що реклама в Інтернеті повністю перекриває потреби рекламодавця щодо охоплення потенційних покупців? Звичайно ж ні.

По-перше, рекламу в Інтернеті просто не всі можуть побачити (сама мережа не є доступною для кожної людини). Так, в Україні "Всесвітньої Павутиною" за даними 2017 року більш-менш регулярно користується лише 60% населення. При цьому з них працюють тільки три чверті користувачів, а купують товари або послуги в мережі і того менше людей - тільки кожен третій робить хоча б одну покупку за рік. Таку статистику нескладно знайти за запитом "Інтернет-аудиторія України".

По-друге, навіть "регулярний" користувач може просто не заходити в соціальні мережі (не те, що в кожну з них - навіть в "найулюбленіші"). Може тривалий час не користуватися Google. Може усвідомлено ігнорувати платні оголошення в пошуковій видачі або елементарно запустити додаток, що блокує будь-яку рекламу в мережі (включаючи тизери, прості або анімовані банери і оголошення, вбудовані в відеоролики). Крім того, навіть якщо реклама потрапляє на екран або дисплей користувача - він її нерідко пропускає без найменшого інтересу (і якщо рекламодавець платить за покази - гроші рекламного бюджету розходяться без будь-якої користі).

Перерахованих вище факторів достатньо для того, щоб зробити висновки про неповне охоплення аудиторії за допомогою Інтернет-реклами. Але крім того, ситуацію ускладнює низька помітність деяких її видів. Згадайте себе: побачивши на сторінці десяток банерів, ми ніколи не вдивляємося в кожен з них. Ось якби рекламна картинка відкривалася на весь екран - тоді ймовірність контакту була б 100%. Але власники рекламних площадок на таке зазвичай не йдуть (подібна нав'язливість гарантує втрату частини аудиторії).

Якщо ж "копнути" ще глибше - ми зіткнемося з фактором низької частоти повторень рекламного контакту з користувачем (оператори ринку прагнуть до якомога більшої кількості унікальних показів). Це, начебто, і добре (реклама аудиторії не набридає). Але з іншого боку втрачається ефект "поступового проходження по етапах ухвалення рішення про покупку". Ви, напевно, чули про нього. Ми наведемо кілька спрощений приклад (зрозуміло, він стосується товарів тривалого користування і дорогих послуг):

• При першому рекламному контакті з новим товаром або послугою ми дивуємося: "Та кому це взагалі може бути потрібно?";
• При п'ятому - ми погоджуємося: "Якщо виробник це рекламує - мабуть, у нього є гроші на просування. Отже - хтось це купує";
• При десятому - припускаємо: "Якщо інші цим користуються - може і мені варто спробувати?";
• При 20-му - приймаємо рішення: "Ну, раз у них такі знижки - потрібно купити на пробу";
• При 50-му - задаємося питанням: "Та як я жив раніше без цього!?".

Підбивши підсумок, можна сміливо стверджувати, що реклама в Інтернеті дає великі можливості, але повторюється (для конкретного користувача) нечасто, забезпечує не повне охоплення аудиторії і не може гарантувати 100% вірогідність контакту з усіма, хто міг би стати покупцем наших товарів і послуг . Це добре розуміють досвідчені маркетологи, тому багатоканальний підхід до просування бізнесу використовують всі великі рекламодавці. Включаючи компанії, які "до кінчиків волосся" занурені у "Всесвітню Павутину" і навіть ті з них, які самі продають користувачам можливість рекламуватися в Інтернеті.

Один з яскравих прикладів зими 2018 року - зовнішня реклама соціальної мережі Twitter, яка за допомогою Out-Of-Home "поспілкувалася" зі своєю аудиторією "безпосередньо". Маркетологи компанії орендували білборди, на яких жителі США могли прочитати справжні повідомлення користувачів соцмережі. "Нам сподобалися наші твіти, тому ми зробили їх більшими" - прокоментували подію представники Твіттера. За попередніми даними, за допомогою такого "просування" їм вдалося підвищити активність аудиторії на акаунті компанії в 14 разів. Слід зазначити, що це далеко не перший досвід комунікації даної соцмережі з аудиторією offline. Один з гучних "виходів на зв'язок" - рекламна кампанія Twitter на бордах перед президентськими виборами в США 2016 року.

Нерідко такий маркетинговий інструмент, як реклама на білбордах, використовує і найпопулярніша соціальна мережа в світі - Facebook. Незважаючи на аудиторію в 2 мільярди активних користувачів на місяць, маркетологи майданчика неодноразово рекламували свої послуги через Out-Of-Home і навіть "звітували" перед користувачами про роботи по забезпеченню інформаційної безпеки.

Те ж можна сказати і про Amazon.com (по обороту ($ 201.4 мільярда за 2018 рік) це найбільша в світі компанія з тих, що продають товари через Інтернет). І, звичайно ж, зовнішню рекламу постійно використовує лідер глобального ринку медійних послуг - корпорація Google.

До речі, за даними Outdoor Advertising Association of America, згадані вище Amazon і Google входять в топ-6 рекламодавців в категорії "Зовнішня реклама". А останній з них - за численними повідомленнями в профільних засобах масової інформації - і зовсім планує закріпитися на ринку Out-Of-Home в якості оператора. Уже відомо про переговори корпорації з власниками "розумних" білбордів в Німеччині, про укладення контрактів з компанією Asiaray (Гонконг) і про плани власників знаменитої пошукової системи підкорити ринки outdoor США і Великобританії.

Прихильність великих компаній до зовнішньої реклами невипадкова - більш помітної реклами не існує (це ми зараз знову про ймовірність контакту). Вона величезних розмірів, її не можна перемкнути пультом дистанційного керування або заблокувати за допомогою "Adblock Plus".

Крім того - зовнішня реклама дає можливість спілкування з усіма, хто регулярно виходить на вулиці (а це і є найактивніші, а значить - і найбільш платоспроможні потенційні покупці). І, звичайно, тут важливу роль відіграє горезвісна частота рекламних контактів: середньостатистична працевлаштована людина прямує по одному і тому ж маршруту (в одну сторону) не менше 22 разів на місяць. Поставте білборди на основних транспортних і пасажирських магістралях обраного населеного пункту - і Ваша реклама обов'язково рано чи пізно прокладе шлях до серця споживача - від етапу "мені це не потрібно" до етапу "я без цього не можу". Якщо, звичайно, Ви все зробите правильно (Ваша пропозиція буде зрозумілою і переконливою хоча б настільки, щоб потенційний покупець зателефонував Вам, відвідав Ваш сайт або прийшов в магазин).

Резюмуючи вищевикладене, нам хотілося б підкреслити тези цієї статті: ми не вважаємо, що зовнішня реклама - панацея від усіх "маркетингових хвороб". Ми радимо використовувати багатоканальний підхід до просування бізнесу. Адже сама по собі вона не "переробить всієї роботи". Білборди та сітілайти не бувають ефективнішими за пошукові системи в питаннях залучення "гарячих" клієнтів. І вони не зрівняються з SMM при вирішенні завдань з побудови емпатичної комунікації з аудиторією. Не зможе зовнішня реклама і настільки ж ефективно підштовхувати клієнтів до "імпульсних покупок", як це зробить контекстно-таргетована реклама або промоушн в місцях продажів. Крім того, жоден вид реклами не впорається з аргументацією на користь покупки Ваших товарів і послуг так само добре, як це може зробити Ваш сайт (якщо він досить якісний) або Ваш персонал (якщо він навчений і мотивований). Але якщо Вам потрібен хороший спосіб привернути увагу до рекламованого об'єкту (з високою ймовірністю контакту) і Ви хочете охопити максимальну аудиторію - обов'язково включайте в рекламний бюджет оренду Out-Of-Home. А якщо Вам знадобиться допомога професіоналів у виборі ідеальних носіїв зовнішньої реклами під Ваші маркетингові задачі - звертайтеся до менеджерів агенції АНТАРІС. Тут для Вас оперативно складуть правильну адресну програму, яка допоможе Вам охопити максимальну аудиторію з мінімальними вкладеннями.
Перейти до сторінки "Контакти"
20.12.2018