Три найважливіших правила ефективної зовнішньої реклами

Три найважливіших правила ефективної зовнішньої реклами Реклама на бігбордах, сітілайтах, холдерах або брандмауерах – при уявній простоті питання – завдання з багатьма складовими. Звичайне розміщення «де-інде» і «аби як» – це не для вимогливого замовника, якому потрібен результат. Задля успішної та якісної рекламної кампанії з допомогою цих носіїв необхідно спиратися на деякі принципи і правила. Саме про такі ми і поговоримо у цьому огляді.

Зовнішня реклама в Україні (як і в більшості інших цивілізованих країн світу) – це, мабуть, найпопулярніший варіант просування товарів та послуг. Однак деякі компанії не отримують від такого способу «спілкування» з аудиторією повної віддачі. Одже, щоб досягти гарного економічного ефекту від використання outdoor-носіїв, в першу чергу, потрібно чітко розуміти, з якою саме аудиторією ми будемо «спілкуватися» через орендовані рекламоносії. Почнемо з малого:

Аудиторію, що контактує із зовнішньою рекламою, можна умовно розділити на дві основні частини. Перша з них – це водії. Спілкування з цією частиною аудиторії вимагає особливих підходів: у водіїв є мінімум часу для того, щоб звернути увагу на Вашу рекламу, адже вони зосереджені на дорозі і інших відволікаючих факторах.

Також реклама на білбордах та інших видах outdoor-конструкцій дає нам можливість контактувати з іншою частиною аудиторії – з пішоходами і пасажирами муніципального транспорту. Зазвичай, людина, яка не «обтяжена» рульовим колесом і педалями, цілком має час на те, щоб записати Ваш телефон безпосередньо з білборда або заглибитися в суть рекламного сюжету (особливо якщо людина стоїть на зупинці в очікуванні автобуса чи трамвая, або вже сидить в пасажирському кріслі транспортного засобу, що зупинився перед перехрестям). Виходячи з відмінностей, що перелічені вище, перед тим, як купити рекламні площі на щитах, Вам слід визначитися з тим, кому саме призначена Ваша реклама. Якщо вона націлена на пішоходів, то цілком допускається створення більш складного сюжету (наприклад, з елементами гумору, або з невеликою кількістю подробиць про товар, або з більш дрібними деталями графіки). Якщо ж зовнішня реклама повинна буде щось повідомити водіям транспортних засобів – цьому в макеті немає місця. Навіть якщо водій зупиниться на світлофорі – у Вашого оффера буде всього кілька секунд його уваги. І це в кращому випадку.

Другий важливий фактор стосується особливостей місця розміщення. Обов'язково їх враховуйте. Адже outdoor-носії (чи це зовнішня реклама в Харкові на одній з центральних транспортно-пішохідних артерій, чи це серія конструкцій в Києві в якомусь спальному районі, або навіть пара щитів в якомусь СМТ біля клубу) можуть привести до нас клієнта лише в одному випадку: якщо те, що на них написано, буде поміченим потенційним покупцем. Ну а якщо це буде, наприклад, реклама на блакитному тлі (і при цьому вона розміщується на найвищому юніполі), то сюжет просто зіллється з небом. Таке ж саме «лихо» відбудеться і з рекламою в червоних тонах на тлі цегляної стіни. Також негативний вплив на помітність можуть надавати й інші фактори: це наявність великої кількості реклами інших компаній, наявність дерев і споруд, що закривають рекламну конструкцію, а також розміщення реклами на швидкісних ділянках дороги з «коротким» оглядом.

Третій найважливіший фактор успіху в зовнішній рекламі – це грамотно складене рекламне звернення. Щоправда, це вже буде темою для окремої статті. Тут ми лише відзначимо, що в оптимальному варіанті Ваш рекламний меседж повинен бути важливим для потенційного клієнта, недовгим (про це ми говорили раніше), ємним, зрозумілим і таким, що запам'ятовуються. Багато рекламодавців додають до цього списку ще й «креативність». Однак її наявність в зовнішній рекламі не принципова. Нерідко простий рекламний сюжет працює краще супер-креативних розробок. Причина в тому, що наявність глибоко прихованоої ідеї в макеті зазвичай ускладнює сприйняття інформації. А зовнішня реклама – як ми вже згадували раніше – це «швидка» реклама. Не встигли сказати про найголовніше – втратили можливість.

Насправді, кожен з перерахованих вище факторів можна доповнювати порадами і «маленькими секретиками» до нескінченності. Однак навіть тієї інформації, якою ми поділилися з Вами, буде достатньо для того, щоб зробити співвідношення Ваших інвестицій в зовнішню рекламу до отриманого Вами прибутку більш вигідним.
14.5.2018